Uniper

"Att skapa vi-känsla har varit fokus i projektet"
Katia Sorkine, projektledare/inredare

Kund: Uniper

Arkitekt:
Katia Sorkine, projektledare och inredare 
Vår roll:
Inredningsleverantör 
Leveransdatum:
Augusti 2016 
Plats:
Malmö 
Verksamhet:
Energi och el 
Workstations:
120 
efg013896

Förmedlar och stärker varumärket

Utmaning och lösning
Utmaningen i projektet låg i att skapa vi-känsla inom Uniper. Fokus har varit att förmedla och stärka varumärket och att få personalen att känna sig som en del av Uniper.

Stor omsorg har lagts i att skapa funktionella mötesytor, framför allt mötesytan Torget, som nu är en naturlig mötesplats där personalen under rasterna kan fika och samtala. Goda tekniska förutsättningar har också skapats för kreativa möten i lokalerna.

För att stärka och särskilja Unipers varumärke har projektet tagit kreativt avstamp i Unipers varumärkeshandbok, som i projektet översatts till inredningslösningar. I lokalerna avspeglas Uniper och varumärkets värderingar. Logotypen går i blått, men i inredningen har man till stor del använt sig av basfärgen grå. "Det har varit mycket 'fifty shades of grey'!" berättar projektledaren Katia Sorkine. Accentfärgerna grönt, rosa och orange bjöd på utmaningar i valet tyger och material, men även dessa starka färger har nu hittat rätt.

Genomförbar inspiration

Att hitta rätt inspirationsmaterial är ofta nyckeln till ett lyckat projekt. Som ledande leverantör av inredningslösningar erbjuder vi alla våra kunder hjälp med att hitta inspirationsmaterial och möjligheten att förvekliga det i rätt produkter. Kontakta oss förskräddarsydd vägledning i dessa frågor.

Låt oss inspirera er
eller ring oss direkt på: